RUANG PENGIKLANAN

Close

IBU Hamil Ini Pilih MENINGGAL DUNIA Agar Anak Kandungannya HIDUP…PERTANYAANNYA Sebelum Pembedahan Meruntun Hati Pembaca !!!

| August 7, 2017 | 0 Comments

IBU Hamil Ini Pilih MENINGGAL DUNIA Agar Anak Kandungannya HIDUP…PERTANYAANNYA Sebelum Pembedahan Meruntun Hati Pembaca !!!| Saat persalinan seharusnya menjadi hari bahagia bagi ibu-ibu. Kebanyakkan ibu yang mengandung biasanya cemas menunggu kelahiran sang buah hati.

Peristiwa ini juga dialami seorang wanita bernama Karisa Bugal. Karisa seakan sudah siap untuk melahirkan anaknya ketika pergi ke Medical Center of Aurora, Colorado. Namun, setelah sampai di hospital, doktor menyatakan Karisa memiliki AFE (adalah proses kecemasan melahirkan anak yang jarang berlaku (obstetrik) di mana cecair amnion, sel-sel janin, rambut,atau serpihan lain memasuki aliran darah ibu melalui plasenta katil rahim dan mencetuskan tindak balas seperti alahan-seperti dikutip dari lifedaily.

RUANG PENGIKLANAN

Close

Jika doktor memeriksa seorang ibu yang mengalami tanda-tanda AFE, maka ianya perlu rawatan segera untuk mencegah komplikasi yang berpotensi meragut nyawa. Sayangnya, belum ada rawatan perubatan yang ditemukan untuk mencegah kondisi tersebut dan membuat ramai ibu tidak dapat meneruskan hidup.

Dikatakan bahawa situasi AFE menyebabkan hingga 10 peratus kematian ibu di negara-negara maju. Kematian dapat terjadi dalam waktu satu jam dari gejala atau tanda-tanda awal.

Doktor Kelly Gerow yang bertanggungjawab melahirkan anak Karisa mengatakan pada USA Today bahawa ia melihat denyutan bayi Karisa menurun dan pada masa itu adalah keadaan beliau dan bayi kandungannya berada dalam bahaya. Menurut pakar perubatan, ini adalah komplikasi yang jarang berlaku pada prosos persalinan dan hanya terjadi pada nisbah 1 dari 80.000 kelahiran.

Wanita berusia 34 tahun ini memutuskan untuk melakukan c-section dengan anesthesia, yang ternyata itu menjadi keputusan mutakhir dalam hidupnya.

“Pilihan lain untuknya adalah membuat Karisa tetap sedar selama pembedahan, tapi pada masa yang sama anak dalam kandungannya boleh meninggal,” ujar Gerow.

Pertanyaan terakhir Karisa sebelum meninggal adalah mengenai berat badan anak dalam kandungannya yang diberi nama Declan. Setelah ditimbang, berat badan Declan adalah 3,1 kilogram. Apa yang menyedihkan, Karisa tidak akan dapat memegang dan melihat bayi laki-lakinya itu.

Suami Karisa, Wes Bugal tidak dapat menyembunyikan kesedihan setelah melalui proses kelahiran Declan. “Bagaimana saya menjelaskan kepada anak saya bahawa ibunya meninggal saat melahirkan dia? Saya memikirkan hal itu sepanjang waktu”.

“Bagaimana saya akan menerangkan pada anakku ketika dia bertanya ‘Di mana Ibu?’” tambah Wes. Declan tidak memiliki kesempatan untuk bertemu ibunya.Tapi suatu hari dia akan sedar bahawa ibunya adalah seorang pahlawan.

Ibunya meninggal dan membuat keputusan penting untuk menyelamatkan bayinya.

Begitulah Kasih seorang Ibu.

Sumber : beritakopak

 

 

P.S. 1 – Padah Tumpang Kereta Dinaiki 4 Gadis. Lelaki Ini DIR0G0L Bergilir² & Dibuang Dalam Semak !!!
P.S. 2 – Gaji RM 1600 Tapi Dah Ada Aset Bernilai SEJUTA Ringgit. Apa Yang Gadis Ini Lakukan Buat Ramai TAKJUB !!!
P.S. 3 – [VIDEO] Apa Yang Pengiring Kereta PM Jepun Ini Lakukan Buat Ramai KAGUM !!!
P.S. 4 – Askar Israel KANTOI Campak SESUATU Di sisi Mayat Warga Palestin Yg Buat Ramai GERAM !!!
P.S. 5 – Bila Tanya Ttg KEKAYAAN. Ini Jawapan Syed Mokhtar Yg Buat Ramai TERDIAM !!!

PALING POPULAR BULAN INI .. JOM BACA !!

Tags: , , , ,

Category: KISAH VIRAL

About the Author ()

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *