Mak “Makan Hati” Dengan Perangai “KEJAM” Anak Lelaki & Kakak Ipar. Ini Puncanya Buat Ramai TERPANA !!!

| September 13, 2017 | 0 Comments

Mak “Makan Hati” Dengan Perangai “KEJAM” Anak Lelaki & Kakak Ipar. Ini Puncanya Buat Ramai TERPANA !!! | My Berita Tular – Satu  kisah, seorang abang dan kakak ipar tidak punyai perikemanusian apa yang dilakukan kepada ibunya. Sejak ayah meninggal 4 tahun kehidupan keluarga agak sukar.Tetapi arwah ada meninggalkan kebun getah.

Sejak arwah ayah sy meningal 4 tahun lalu..abg saya berjanji nk tingal dgn mak dan ingin menolong mak dri segi kewangan… serta segala keperluan adik2 sekolah dia nk uruskan.. emak saya tidak bekerja hanya mendapat hasil socso peningalan arwah setiap bulan sebayak Rm2100..

Arwah meningalkan kebun getah untuk emak.. dan menyuruh mak upahkan org menoreh dan makan hasil tu untuk menampung adik2 yg masih bersekolah… abag saya sudah berkahwin dan mempunyai 2 org anak lelaki… sejak abg tgl dirumah tu segala keperluan yg dijanjikan dlu tidak dilaksanakan.. malah tak bekerja.. makan pun mak yg tgung laki bini tu kt rumah.. dia ada menoreh getah peningalan arwah.. tapi bila ada hasil dia x de nk hulur duit dapo atau barang2 keperluan lain dlm rumah.. mak sy sedih sbb getah tu kalau boleh nk suruh org luar toreh jadi hasilnya boleh la mak belanja tuk adik2 masih sekolah..

Tetapi abg saya berkeras dia nak juga toreh sdri.. padahal dia ptut cri kerja lain.. bukan hasil toreh tu.. buat pengatahuan admin.. kakak ipar saya ni seorg yg pemalas.. semua dalam rumah mak sy uruskan.. apetah nk sapu rumah x pnh langsung.. lagi kalau bilik air dia mak dh pesan bape kali berus.. dia buat endah x endah je..kakak ipar saya bekerja.. tpi bila dia dh gaji dia akan simpan duit gajinya..duit mak juga dia tarah smpai hbis.. padahal adik2 msih bersekolah..

Lagi satu kalau dia dh gaji atau abg sy ada duit skit.. dorg senyap2 makn kt luar diam2.. x pnh ajak mak n adik saya mkn luar pun apetah bawa maknan dibeli bawak balik rumah..

Mak saya dh mkn hati.. bukan mak x suka dorg tgl dirumah tu.. tpi dorg pentingkan dri sdri.. x pikir mak sy pun. ukan berduit.. kalau tahu mcm ni la mak x nk stuju dorg tgl dirumah tu..

Lagi 1 umah mak saya ada 3 biji motor.. dan dia punya 1.. sejak dia ada semua benda dia nk konke.. adik naik moto pergi sekolah pun dia bising.. dia ingt harta dia agaknye.. dah la myk dia x pnh isi.. semua mak sy yg isi..

Sampaikan hrini mak saya merajuk kluar dr rumah sbb mak sy tak tahan karenah laki bini tu.. duduk dirumah mak tpi menyusahkan.. x mintak pun wang rgit.. tpi belilah lauk2 brg2 dapur bergilir2 dgn mak.. ni tak semua mak yg belikan.. kalau mak x beli masing2 laki bini buat bodoh bangang…

Aku harap sgt kak ipar aku n abg aku baca luahan ni.. kalau agak2 kau x boleh trima silalah berambus berdikari sdri dri tgl rumah org tua tpi menyusahkan..

Sumber : KisahRumaTangga

PALING POPULAR BULAN INI .. JOM BACA !!

Tags: , , , ,

Category: KISAH RUMAH TANGGA

About the Author ()

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *